
Taiwan's Opposition Magazines

Tangwai ('outside-the-party') opposition magazines in Taiwan

" IDC

Taiwan's Opposition Magazines 

Tangwai ('outside-the-party') opposition magazines in Taiwan 

H IDC 



Introduction Price and other information
During the period between 1975 and 1986, a
number of increasingly significant magazines were
published in Taiwan. Collectively they are known
as tangwai (outside-the-party) magazines, to
indicate that they originated outside the ruling
Nationalist Chinese Kuomintang (KMT) party.
They had in common that they voiced opposition
against the single-party rule of the KMT and
advocated democracy and respect for human
rights on the island, which had been under martial
law since 1949.

The magazines also had in common that they were
frequently banned and confiscated by the secret
police - until the liberalization which set in late
in 1986 and culminated in the lifting of martial
law in July 1987. Most of the magazines were
published by relatives or friends of opposition
leaders imprisoned after the Kaohsiung Incident,
which occurred in December 1979. This incident
received little international attention, but was
later recognized to have been a turning point
in Taiwan's history: it galvanized the native
Taiwanese on the island (85% of the population)
as well as abroad into political activity and was
the main starting point for the island's opposition
movement. This movement grew in strength
between 1980 and 1986 and finally made a
breakthrough late in 1986 with the formation of
the Democratic Progressive Party (DPP), leading
to the democratization which took place in 1987.

Since little is known outside Taiwan about
either the events surrounding and following the
Kaohsiung Incident or the political situation on
the island, IDC considers it important to bring
out this series of tangwai magazines on microfiche.
The initiative for this effort was taken by the
Reverend Dr. Edward Kelly (Columban Fathers),
who - supported by Dr. Gerrit van der Wees and
his wife Mei-chin of Taiwan Communique, Dr.
James D. Seymour of Columbia University, and
Dr. Fu-mei Chang Chen of the Hoover Institution
(Stanford University) - collected a set of the
most important magazines.

"A considerable number of the magazines con-
tained in this collection are quite rare, even in
Taiwan, because of the frequent confiscations and
bannings by the secret police (primarily the
Taiwan Garrison Command). A few issues are
missing from this collection because the police
was able to confiscate all copies, and destroyed
the printing blocks."

Scope 16 magazines

Number of fiches 865

Size of fiches 105 x 148 mm

Film type Positive silver halide

Reduction ratio Varies according to the size
of the original (between 17
and 24)

Internal Eye-legible headers with biblio-
finding aids graphical information on each

fiche

How to order
Please send your order to the following
address:

IDC Publishers
P.O. Box 11205
2301 EE Leiden
The Netherlands
Fax +31 (0)71 5 13 17 21
Phone +31 (0)71 5 14 27 00
E-mail info@idc.nl
IDC VAT no.: NLOO1540610BO1

Order numbers should be indicated on all orders
and correspondence. Delay cannot be avoided if
these order numbers are not indicated.

Prices are given in Euro and are subject to change
without notice. (For the European Community
only: domestic VAT taxes are not included.)

Minimum order amount 100.Euro

For prepaid orders a 2% charge is added for
postage, insurance, and handling costs. If not
prepaid, a 5% charge'is added (minimum charge
25 Euro).

Introduction Price and other information 
During the period between 1975 and 1986, a 
number of increasingly significant magazines were 
published in Taiwan. Collectively they are known 
as tangwai (outside-the-party) magazines, to 
indicate that they originated outside the ruling 
Nationalist Chinese Kuomintang (KMT) party. 
They had in common that they voiced opposition 
against the single-party rule of the KMT and 
advocated democracy and respect for human 
rights on the island, which had been under martial 
law since 1949. 

The magazines also had in common that they were 
frequently banned and confiscated by the secret 
police — until the liberalization which set in late 
in 1986 and culminated in the lifting of martial 
law in July 1987. Most of the magazines were 
published by relatives or friends of opposition 
leaders imprisoned after the Kaohsiung Incident, 
which occurred in December 1979. This incident 
received little international attention, but was 
later recognized to have been a turning point 
in Taiwan's history: it galvanized the native 
Taiwanese on the island (85% of the population) 
as well as abroad into political activity and was 
the main starting point for the island's opposition 
movement. This movement grew in strength 
between 1980 and 1986 and finally made a 
breakthrough late in 1986 with the formation of 
the Democratic Progressive Party (DPP), leading 
to the democratization which took place in 1987. 

Since little is known outside Taiwan about 
either the events surrounding and following the 
Kaohsiung Incident or the political situation on 
the island, IDC considers it important to bring 
out this series of tangwai magazines on microfiche. 
The initiative for this effort was taken by the 
Reverend Dr. Edward Kelly (Columban Fathers), 
who — supported by Dr. Gerrit van der Wees and 
his wife Mei-chin of Taiwan Communiqué, Dr. 
James D. Seymour of Columbia University, and 
Dr. Fu-mei Chang Chen of the Hoover Institution 
(Stanford University) — collected a set of the 
most important magazines. 

"A considerable number of the magazines con¬ 
tained in this collection are quite rare, even in 
Taiwan, because of the frequent confiscations and 
bannings by the secret police (primarily the 
Taiwan Garrison Command). A few issues are 
missing from this collection because the police 
was able to confiscate all copies, and destroyed 
the printing blocks." 

Scope 

Number of fiches 

Size of fiches 

Film type 

Reduction ratio 

Internal 
finding aids 

16 magazines 

865 

105 χ 148mm 
Positive silver halide 
Varies according to the size 
of the original (between 17 
and 24) 
Eye-legible headers with biblio¬ 
graphical information on each 
fiche 

How to order 
Please send your order to the following 
address: 

E)C Publishers 
P.O. Box 11205 
2301 EE Leiden 
The Netherlands 
Fax +31(0)715131721 
Phone +31(0)715142700 
E-mail info@idc.nl 
IDC VAT no.: NL001540610B01 

Order numbers should be indicated on all orders 
and correspondence. Delay cannot be avoided if 
these order numbers are not indicated. 

Prices are given in Euro and are subject to change 
without notice. (For the European Community 
only: domestic VAT taxes are not included.) 

Minimum order amount 100.Euro 

For prepaid orders a 2% charge is added for 
postage, insurance, and handling costs. If not 
prepaid, a 5% charge is added (minimum charge 
25 Euro). 



The magazines

1. Taiwan Political Review Taiwan
Cheng Lun). This was the first full-fledged
opposition journal in Taiwan. It was published
jointly in 1975 by two prominent opposition
leaders, Huang Hsin-chieh (4 1a i) and Kang
Ning hsiang (T, * *1 ). The editor-in-chief was
Chang Chiin-hung ( 21). Although very
moderate in its criticism of Kuomintang
policies, the magazine was closed down after
only five issues, and its deputy editor, Huang
Hua was arrested and sentenced to
10 years imprisonment for his writings.
4 mf KCHT-11/1

2. Beautiful Island( , Mei Li Tao). Publish-
ed very briefly in 1979 by the veteran opposi-
tion leader Huang Hsin-chieh, this magazine
played an extremely important role in
Taiwan's recent history. It assembled an edi-
torial and managerial staff composed of
virtually all of the prominent opposition
figures, and opened the discussion of many
sensitive political issues which had previously
been taboo on the island, such as the lifting of
material law, the release of political prisoners,
and the general election of the parliament.
Within a couple of months the magazine
attained a circulation of over 100,000. It was
closed down by the Kuomintang authorities
after it organized a human rights day celebra-
tion in the southern port of Kaohsiung on
10 December 1979..The gathering turned into
chaos after the police fired teargas into a
peaceful crowd. After this "Kaohsiung
Incident", the authorities arrested virtually
all well-known opposition figures and accused
them of "sedition". Most of them were sen-
tenced to long prison terms.
5 mf KCHT-12/1

3 . The Eighties (i v -f 4 fk , Pa Shih Nien Tai),
The Asian ( Ya Chou Jen), The
Current (at Nuan Liu). The three
magazines forming this series were published
by the opposition politician K'ang Ning-hsiang
between 1979 and 1986. The Eighties first
appeared in 1979. After publication was
suspended for a year following the Kaohsiung
Incident, it was renamed The Asian. In the
ensuing years, K'ang shifted titles whenever
the authorities suspended the publishing
license of one or more of the magazines.
Having the ownership of three titles made it
possible for him to continue publishing until
the end of 1986, when the magazine closed
down permanently after a period of particu-
larly severe censorship. His series - considered
the most intellectual of the tangwai magazines
- survived the longest.
138 mf KCHT-1/1

4. The Bell Drum Tower ( lh, Chung Ku-
lou) and Fabulous Island ( * g, Peng Lai
Tao) series. This series was published by
Huang Tien-fu (-t ), the younger brother
of Huang Hsin-chieh. After the publishing
license of Beautiful Island was suspended
following the Kaohsiung Incident, the younger
Huang published Bell Drum Tower to carry
on the work of his imprisoned brother.
In an attempt to counter government propa-
ganda, Huang Tien-fu devoted the first issue
to an eye-witness account of the Kaohsiung
Incident. The magazine was immediately
confiscated and its license suspended. Publica-
tion of Bell Drum Tower was resumed in
1983, but issues were frequently confiscated
and its license was suspended after ten num-
bers. In mid-1984 the younger Huang started
his Fabulous Island series, which ran through
mid-1985. This magazine too was highly
critical of Kuomintang policies, and almost
every issue was banned by the censors.
52 mf KCHT-2/1
Lacking: 1984(16); 1985(31)

5. The Statesman (k.oYc, Cheng Chih Chia)
and The Democrat (, t .A , Min Chu Jen)
series. This series was published by Tong Wei-
hsien, whose magazines were generally
moderate in tone.
116 mf KCHT-3/1

6. Care (R Jj, Kuan Huai). Published by Mrs.
Yao Chou Ching-yu (l1), a human rights
activist and a prominent member of the oppo-
sition. Mrs. Yao was elected to the National
Assembly in 1980, after the imprisonment of
her husband, the lawyer Yao Chia-wen

following the Kaohsiung Incident
in December 1979. Care is Taiwan's foremost
human rights magazine. Mrs. Yao has cam-
paigned for the release of political prisoners,
called public attention to the need for prison
reforms, and publicized many cases of torture
by police during interrogation.
51 mf KCHT-13/1

7. The Cultivate Sheng Ken) and
Taiwan Times Taiwan Nien Tai)
series. This series was published by Mrs.
Chang Hsu Jung-shu (f who was
elected to the legislative Yuan after the im-
prisonment of her husband, Chang Chun-hung,
following the Kaohsiung Incident in December
1979. Cultivate was one of the most outspoken
opposition magazines. It made its mark by
being the first publication to openly call for
self-determination for Taiwan.
123 mf KCHT-4/1
Lacking: Cultivate: 1984(12)

Taiwan Times: 1984(17); 1985(5-6)

The magazines 
I.Taiwan Political Review ( e S ß h J ^ , Taiwan 

Cheng Luri). This was the first full-fledged 
opposition journal in Taiwan. It was published 
jointly in 1975 by two prominent opposition 
leaders, Huang Hsin-chieh (^ it i~) and Kang 
Ning-hsiang (/£ u ^ ^ ) . The editor-in-chief was 
Chang Chun-hung ( ? |Yëè ) . Although very 
moderate in its criticism of Kuomintang 
policies, the magazine was closed down after 
only five issues, and its deputy editor, Huang 
Hua (Ί*Γ-̂ ~), was arrested and sentenced to 
1 0 years imprisonment for his writings. 
4mf KCHT-11/1 

2. Beautiful Island ( | L J | | , Mei Li Tao}. Publish¬ 
ed very briefly in 1979 by the veteran opposi¬ 
tion leader Huang Hsin-chieh, this magazine 
played an extremely important role in 
Taiwan's recent history. It assembled an edi¬ 
torial and managerial staff composed of 
virtually all of the prominent opposition 
figures, and opened the discussion of many 
sensitive political issues which had previously 
been taboo on the island, such as the lifting of 
material law, the release of political prisoners, 
and the general election of the parliament. 
Within a couple of months the magazine 
attained a circulation of over 100,000. It was 
closed down by the Kuomintang authorities 
after it organized a human rights day celebra¬ 
tion in the southern port of Kaohsiung on 
10 December 1979. The gathering turned into 
chaos after the police fired teargas into a 
peaceful crowd. After this "Kaohsiung 
Incident", the authorities arrested virtually 
all well-known opposition figures and accused 
them of "sedition". Most of them were sen¬ 
tenced to long prison terms. 
5 mf KCHT-12/1 

3. The Eighties ( / x . t ^^ . / ' o Shih Nien Tai), 
The Asian (aJjtffA, Ya Chou Jen), The 
Current (θ§ ;fu, Nuan Liu). The three 
magazines forming this series were published 
by the opposition politician Κ 'ang Ning-hsiang 
between 1979 and 1986. The Eighties first 
appeared in 1979. After publication was 
suspended for a year following the Kaohsiung 
Incident, it was renamed The Asian. In the 
ensuing years, K'ang shifted titles whenever 
the authorities suspended the publishing 
license of one or more of the magazines. 
Having the ownership of three titles made it 
possible for him to continue publishing until 
the"1 end of 1986, when the magazine closed 
down permanently after a period of particu¬ 
larly severe censorship. His series — considered 
the most intellectual of the tangwai magazines 
— survived the longest. 
138 mf KCHT-1/1 

4. The Bell Drum Tower ( i ., Chung Ku-
lou) and Fabulous Island ( ^ |* j | , Peng Lai 
Tao) series. This series was published by 
Huang Tien-fu ("^ Χ %&), the younger brother 
of Huang Hsin-chieh. After the publishing 
license of Beautiful Island was suspended 
following the Kaohsiung Incident, the younger 
Huang published Bell Drum Tower to carry 
on the work of his imprisoned brother. 
In an attempt to counter government propa¬ 
ganda, Huang Tien-fu devoted the first issue 
to an eye-witness account of the Kaohsiung 
Incident. The magazine was immediately 
confiscated and its license suspended. Publica¬ 
tion of Bell Drum Tower was resumed in 
1983, but issues were frequently confiscated 
and its license was suspended after ten num¬ 
bers. In mid- 1984 the younger Huang started 
his Fabulous Island series, which ran through 
mid-1985. This magazine too was highly 
critical of Kuomintang policies, and almost 
every issue was banned by the censors. 
52 mf KCHT-2/1 
Lacking: 1984(16); 1985(31) 

5. The Statesman (£A^j£, Cheng Chih Chia) 
and The Democrat (% Έ. x , Min Chu Jen) 
series. This series was published by Teng Wei-
hsien, whose magazines were generally 
moderate in tone. 
116mf KCHT-3/1 

6. Care (fflUJL Kuan Huai). Published by Mrs. 
Yao Chou Ching-yü ( /€) ï^ï·), a human rights 
activist and a prominent member of the oppo¬ 
sition. Mrs. Yao was elected to the National 
Assembly in 1 980, after the imprisonment of 
her husband, the lawyer Yao Chia-wen 
( £ # ^ 5 t ) , following the Kaohsiung Incident 
in December 1979. Care is Taiwan's foremost 
human rights magazine. Mrs. Yao has cam¬ 
paigned for the release of political prisoners, 
called public attention to the need for prison 
reforms, and publicized many cases of torture 
by police during interrogation. 
51 mf KCHT-13/1 

7. The Cultivate (;%.%%, Sheng Ken) and 
Taiwan Times ("aSllfyfà, Taiwan Nien Tai) 
series. This series was published by Mrs. 
Chang Hsu Jung-shu (f t^Sfet) , who was 
elected to the legislative Yuan after the im¬ 
prisonment of her husband, Chang Chun-hung, 
following the Kaohsiung Incident in December 
1979. Cultivate was one of the most outspoken 
opposition magazines. It made its mark by 
being the first publication to openly call for 
self-determination for Taiwan. 
123 mf KCHT-4/1 
Lacking: Cultivate: 1984(1 2) 

Taiwan Times: 1984(17); 1985(5-6) 



Care (Kuan Huai), number 21.

8. Taiwan Panorama Po Kuan). This
short-lived magazine (only four issues ap-
peared) was published in 1982 by opposition
leader Dr. You Ching ( 4'), a prominent
human rights lawyer. It offered the most
penetrating analyses of the martial law and
the ban on the formation of new political
parties.
5 mf KCHT-14/1

9. Famous People, (t j-, Ming Jen). A Tai-
chung-based magazine, published by Hsien
Chieh-ming (4-f
18 mf KCHT-5/1

10. Progress Chien Chin). Published by
Lin Cheng-chieh a prominent
member of the opposition who served as
member of the Taipei City Council until his
imprisonment in 1986. This magazine used
the format of a news magazine with coverage
of political, social, and cultural matters as
well as international events.
114 mf KCHT-6/1
Lacking: 1984(71, 96, 97)

11. The Freedom Times (r7be{, Tzu-yu Shih
Tai) and Democratic Times (1, G$iv: , Min
Chu Shih. Tai) series. Published by Cheng
Nan-jung ($ 4), a young maverick known
for his managerial skills, this magazine is one
of the most vocal of all opposition magazines.
76 mf KCHT-7/1
Lacking: 1985(17)

12. The New Era (F.,,J Ji} , Kai Ch'uang). Published
by Huang Huang-hsiung ( k )t), a historian
and a moderate member of the opposition.
15 mf KCHT-15/1

13. The Movement (iff;gq Hsin Chao Litt).
This magazine is associated with the Editors
and Writers Association, a vocal group of
young editors and writers who were not only
sharply critical of the Kuomintang, but also
voiced their criticism of the more moderate
members of the tangwai movement itself.
30 mf KCHT-16/1

14. Torch (tt 9 Hsin Huo). Published by K'eng
Jung-shui (11t *71<-), this journal did not
consider itself a strictly tangwai magazine.
Nevertheless, on occasion it published infor-
mation that was not to the liking of the
authorities, and was therefore confiscated
repeatedly.
44 mf KCHT-8/1
Lacking: Nos. 29 and 57

15. New Route (Y3 x,, Hsin Lu Hsien).
Published by Chou Po-lun (la7 ?61,), a
young and very vocal member of the opposi-
tion, this magazine was highly critical of
Kuomintang policies and was known for its
behind-the-scenes exposes.
16 mf KCHT-9/1

16. The China Tide (J 5fig, Hsia Chao) series.
This magazine was associated with a group of
young intellectuals known for their socialist
orientation. Its first editor was Su Chinb li

The main focus of the magazine
was on the problems of the working class in
Taiwan. It differs in one respect from all
other opposition magazines in that it advocated
reunification with mainland China.
58 mf KCHT-10/1
Lacking: 1983(10)

Care (Kuan Huai), number 21. 

8. Taiwan Panorama ( f^^g , , Pô Kuan). This 
short-lived magazine (only four issues ap¬ 
peared) was published in 1982 by opposition 
leader Dr. You Ching (;£ 5·̂ "), a prominent 
human rights lawyer. It offered the most 
penetrating analyses of the martial law and 
the ban on the formation of new political 
parties. 
5 mf KCHT-14/1 

9. Famous People, ( ^ Λ . , Ming Jen). A Tai-
chung-based magazine, published by Hsien 
Chieh-ming (M^fftCfa )· 
18mf KCHT-5/1 

10. Progress (stit,., Chien Chin). Published by 
Lin Cheng-chieh (*££;£.), a prominent 
member of the opposition who served as 
member of the Taipei City Council until his 
imprisonment in 1986. This magazine used 
the format of a news magazine with coverage 
of political, social, and cultural matters as 
well as international events. 
114mf KCHT-6/1 
Lacking: 1984(71,96,97) 

11. The Freedom Times (éO&öfft, Tzu-yu Shih 
Tai) and Democratic Times (idie$-K, Min 
Chu Shih Tai) series. Published by Cheng 
Nan-jung (J|js &%%·), a young maverick known 
for his managerial skills, this magazine is one 
of the most vocal of all opposition magazines. 
76 mf KCHT-7/1 
Lacking: 1985(17) 

12. The New Era ( ffl gij , Kai Ch 'uang). Published 
by Huang Huang-hsiung C^p^iA), a historian 
and a moderate member of the opposition. 
15mf KCHT-15/1 

13. The Movement (fififf! Î21, H sin Chao Liu). 
This magazine is associated with the Editors 
and Writers Association, a vocal group of 
young editors and writers who were not only 
sharply critical of the Kuomintang, but also 
voiced their criticism of the more moderate 
members of the tangwai movement itself. 
30 mf KCHT-16/1 

14. Torch (|ij· k,Hsin Huo). Published by K'eng 
Jung-shui (#£.'!?7k), this journal did not 
consider itself a strictly tangwai magazine. 
Nevertheless, on occasion it published infor¬ 
mation that was not to the liking of the 
authorities, and was therefore confiscated 
repeatedly. 
44 mf KCHT-8/1 
Lacking: Nos. 29 and 57 

15. New Route (%%$%·$&., Hsin Lu Hsien). 
Published by Chou Po-lun ( t ö ' è f ê ) , a 
young and very vocal member of the opposi¬ 
tion, this magazine was highly critical of 
Kuomintang policies and was known for its 
behind-the-scenes exposés. 
16 mf KCHT-9/1 

16. The China Tide ( f >|fl, Hsia Chao) series. 
This magazine was associated with a group of 
young intellectuals known for their socialist 
orientation. Its first editor was Su Ching-li 
(Kf.JÜL -Ir)· The main focus of the magazine 
was on the problems of the working class in 
Taiwan. It differs in one respect from all 
other opposition magazines in that it advocated 
reunification with mainland China. 
58 mf KCHT-10/1 
Lacking: 1983(10) 



Also available from IDC

The Independence Evening Post

The Independence Evening Post. Taiwan, 1947 (October 10) - 1987 (June 30)

105 reels (35 mm microfilm; positive silver halide)
Reduction ratio: 1 : 19
Lacking: May 1, 1948 - January 31, 1950; November 17, 1950 - September 22, 1951;

April 8 - April 14, 1953; October 19, 1953 - January 18, 1954.
Order number: KCH-1539/3

The Independence Evening Post was established
on October 10, 1947 as the first evening news-
paper ever in Taiwan. It also has the longest
history of any privately owned paper there.

The Post began publication in a year when China
was bogged down in the crossfires of war, Taiwan's
business and industries were on the decline, and
people were uncertain about the situation. Led
by journalists from mainland China, The Post
carried stories concerning both the mainland and
Taiwan.

Having mainland correspondents and new agen-
cies, The Post faithfully reported the military and
political situation in China. At the same time,
The Post's local staff covered political, economic,
social, and cultural news of Taiwan. After the
central government moved to Taiwan in 1949,
The Post kept the same newscoverage policy,
reporting what was happening on both the
mainland and Taiwan. In a period of turmoil,
The Post reported the contemporary changes
objectively and faithfully.

In 1959, The Independence Evening Post suffered
a serious financial crisis which led to a broad
managerial reorganization. Two well-respected
people, San-lien Wu and C.T. Hsu were invited to
join the staff; they saved the paper from bank-
ruptcy. Their participation drew The Post closer

to local political and financial elites. After that,
The Post paid even more attention to democra-
tization in Taiwan, expressed public opinion
better, and eventually became a pillar of Taiwan's
press.

In the 1980s The Post carried out a breakthrough
reform of its newsroom and editorial board and
strengthened its administrative line, making the
paper more influential in the mass media. Mean-
while, Taiwan's political, economic, and social
forces began to interact and affect each other.
The strength of the public has increased and the
opposition has extended its influence rapidly.
Although few setbacks have occurred on the way
to economic prosperity, the whole society is
alive with variety, issues, and enthusiasm. The
Independence Evening Post, with a capacity for
sharp observation and a free and objective stance,
has delivered reliable news coverage to readers
and continues to provide in-depth interpretation
and impartial comments.

Of all the newspapers in Taiwan, including those
with a bigger circulation, The Independence
Evening Post, has exerted a far-reaching and
profound influence. It is fair to say that those
who save copies of The Post, have a record of the
history of Taiwan and those who read The Post,
understand the country's development.

Also available from IDC 

The Independence Evening Post 

The Independence Evening Post. Taiwan, 1947 (October 10) - 1987 (June 30) 

105 reels (35 mm microfilm; positive silver halide) 
Reduction ratio: 1 : 19 
Lacking: May 1, 1948-January 31, 1950;November 17, 1950 - September 22, 1951; 

April 8 - April 14, 1953; October 19, 1953 - January 18, 1954. 
Order number: KCH-1539/3 

The Independence Evening Post was established 
on October 10, 1947 as the first evening news¬ 
paper ever in Taiwan. It also has the longest 
history of any privately owned paper there. 

The Post began publication in a year when China 
was bogged down in the crossfires of war, Taiwan's 
business and industries were on the decline, and 
people were uncertain about the situation. Led 
by journalists from mainland China, The Post 
carried stories concerning both the mainland and 
Taiwan. 

Having mainland correspondents and new agen¬ 
cies, The Post faithfully reported the military and 
political situation in China. At the same time, 
The Post's local staff covered political, economic, 
social, and cultural news of Taiwan. After the 
central government moved to Taiwan in 1949, 
The Post kept the same newscoverage policy, 
reporting what was happening on both the 
mainland and Taiwan. In a period of turmoil, 
The Post reported the contemporary changes 
objectively and faithfully. 

In 1959, The Independence Evening Post suffered 
a serious financial crisis which led to a broad 
managerial reorganization. Two well-respected 
people, San-lien Wu and C.T. Hsu were invited to 
join the staff; they saved the paper from bank¬ 
ruptcy. Their participation drew The Post closer 

to local political and financial elites. After that, 
The Post paid even more attention to democra¬ 
tization in Taiwan, expressed public opinion 
better, and eventually became a pillar ot Taiwan's 
press. 

In the 1980s The Post carried out a breakthrough 
reform of its newsroom and editorial board and 
strengthened its administrative line, making the 
paper more influential in the mass media. Mean¬ 
while, Taiwan's political, economic, and social 
forces began to interact and affect each other. 
The strength of the public has increased and the 
opposition has extended its influence rapidly. 
Although few setbacks have occurred on the way 
to economic prosperity, the whole society is 
alive with variety, issues, and enthusiasm. The 
Independence Evening Post, with a capacity for 
sharp observation and a free and objective stance, 
has delivered reliable news coverage to readers 
and continues to provide in-depth interpretation 
and impartial comments. 

Of all the newspapers in Taiwan, including those 
with a bigger circulation, The Independence 
Evening Post, has exerted a far-reaching and 
profound influence. It is fair to say that those 
who save copies of The Post, have a record of the 
history of Taiwan and those who read The Post, 
understand the country's development. 




